Kontakt och öppettider

Kontakt

Telefon
08-123 446 60

Återbud kan lämnas dygnet runt på telefonsvarare. Besök som inte avbokas minst 24 timmar innan besökstiden debiteras med besökskostnaden. Frikort gäller inte för uteblivna besök.

När du ringer till mottagningsköterskorna på 5 Husläkare hamnar du i ett återuppringnignssystem för att slippa sitta i telefonkö. Du meddelar ditt ärende och blir sedan uppringd i turordning efter en viss prioritering beroende på akut sjukdomstillstånd eller ej. Det går bra att lämna ett telefonmeddelande:

Ta med ID-handling och ev recept inför besöket. Listningsblankett finns att hämta i receptionen eller ladda ner enligt nedan.

Lista dig hos oss

Skriv ut och fyll i listningsblanketten. Skicka den till oss eller lämna in den i vår reception.

Här hittar du listningsblankett Vuxna

Här hittar du listningsblankett Barn

Du kan även logga in med e-legitimation på 1177.se och lista dig där.

Avbokning/uteblivet besök

Vid förhinder var vänlig avbeställ tiden senast 24 timmar före avtalad tid. Uteblivet besök eller för sent avbokat besök debiteras med besökskostnaden. Detta gäller även för barn och ungdomar under 18 år samt för dig som har frikort. Återbud kan lämnas dygnet runt på telefonsvarare.

Mina vårdkontakter

Här loggar du in för att skicka en förfrågan till din vårdmottaging. Du kan avboka tid, förnya recept och skicka önskemål om tidsbeställning. För att kunna logga in behöver du ett personligt användarkonto i Mina vårdkontakter.

Vill du skaffa dig ett användarkonto klickar du nedan

Till inloggningssidan

Du kan också logga in med hjälp av e-legitimation Det kan du skaffa på din bank eller via  e-legitimation.se.

Vi använder journalsystemet Take Care och har en så kallad sammanhållen journalföring med många vårdenheter inom Stockholms Läns Landsting.  

För mer information se under respektive sida, du är också välkommen att kontakta oss om du vill ha mer information.