Garantier

Vi följer Praktikertjänsts policy angående garantier. Garantin börja gälla från det datum som åtgärden utförts.

  • För avtagbar protetik (permanenta hel- och delproteser): 1 år
  • För fast protetik (kronor och broar): 3 år
  • För fast, fixturförankrad protetik (implantat): 3 år
  • För bettskena: 1 år
    Observera att garantin täcker material- eller produktfel, men inte skador som orsakats av t.ex. kraftigt tandgnisslande eller dålig skötsel. Om du har problem med din bettskena bör du kontakta din tandläkare.
  • För kompositfyllningar: Vad gäller kompositfyllningar spelar individuella faktorer stor roll. Hör med din behandlare om vad som gäller just i ditt fall.

Garantin gäller inte vid följande tillfällen:

  • Avtagbar protetik och fast protetik som endast är avsedd för tillfälligt bruk.
  • När patienten kan lastas för att behandlingen behöver göras om. T.ex: Om tanden fått ny karies, ny fraktur eller rotinfektion samt övriga faktorer utanför behandlarens kontroll innefattas ej av garantin.
  • Om konstruktionen på ingående tand utsatts för yttre våld.
  • Om konstruktionen på ingående tand behöver göras om p.g.a. ny skada på annan tandposition.

Synpunkter och klagomål

Upplever du besvär efter en behandling? Kontakta oss så snart som möjligt.

Du som patient har rätt till god vård och självklart vill vi att du ska vara nöjd med den vård och det bemötande du får hos oss.

Som patient kan du alltid framföra klagomål och synpunkter på den vård du fått. Synpunkter eller klagomål hänvisas i första hand till den klinik du går hos, den tandläkare som utfört din behanding eller verksamhetsansvarig på kliniken. 

Om vi på Flora Tandvård själva inte kan hjälpa dig på vår klinik hjälper vi dig gärna med remiss till rätt instans. Observera att väl där gäller deras behandlingar och priser.

Du kan även vända dig till Praktikertjänst AB:
Tel: 010-128 36 00
E-post: synpunkter@ptj.se

Läs mer här.