Mitt PTJ

Via appen eller webbsidan Mitt PTJ kan ni som har en pågående kontakt med oss enkelt få hjälp med att förnya recept, intyg, och önskemål om journalkopia. Vi svarar under dagen inom våra ordinarie öppettider (ej kvällstid).

Så här funkar det i appen:

  1. Välj Specialistvård sedan Stockholm Kids
  2. Logga in med BankID
  3. Svara på frågor
  4. Nu kan du chatta, skicka ett foto eller prata över videolänk.

Så här funkar det på datorn:

  1. Beskriv varför du önskar kontakt
    Först får du svara på frågor om din sökorsak. Det tar bara några minuter.
  2. Vi kontaktar dig
    Vi läser igenom dina svar och tar sedan kontakt när tjänsten är bemannad: 08.00-15.00 på vardagar.
  3. Chatta
    I chattsamtalet får du hjälp med att förnya ditt barns recept, eller om du behöver hjälp med intyg eller journalkopior.
  4. Mer hjälp på vår mottagning
    Om du behöver hjälp med att boka en tid eller önskar rådgivning kontakta oss istället på                      telefon, 08-128 323 00

Vad krävs för att ta kontakt?

Allt du behöver är internetuppkoppling och Bank-ID.