Mitt PTJ

Via appen eller webbsidan Mitt PTJ kan ni som har en pågående kontakt med oss enkelt få hjälp med t.ex. boka återbesökstid till läkare/sjuksköterska, förnya recept, intyg, ombokning, återbud, önskemål om journalkopia. Vi svarar inom tre timmar inom våra ordinarie öppettider (ej kvällstid).

Så här funkar det i appen:

  1. Välj Specialistvård sedan Stockholm Kids
  2. Logga in med BankID
  3. Svara på frågor
  4. Nu kan du chatta, skicka ett foto eller prata över videolänk.

Så här funkar det på datorn:

  1. Beskriv varför du önskar kontakt
    Först får du svara på frågor om din sökorsak. Det tar bara några minuter.
  2. Vi kontaktar dig
    Vi läser igenom dina svar och tar sedan kontakt när tjänsten är bemannad: 08.00-15.00 på vardagar.
  3. Chatta
    I chattsamtalet får du medicinsk bedömning, råd och de recept som du behöver.
  4. Mer hjälp på vår mottagning
    Om du behöver fysisk undersökning eller provtagning bokas en tid på mottagningen, på samma sätt som vid kontakt över telefon.

Vad krävs för att ta kontakt?

Allt du behöver är internetuppkoppling och Bank-ID.