Videobesök via mobilappen Vårdx3

På grund av Corona-epidemin försöker vi undvika att ta hit patienter till vårdcentralen.
Följ instruktionen noggrant.

Om det ändå inte fungerar, ring videoappens support 08- 5250 8300
(vardagar 9-17).


1. Ladda ner appen (program för mobiltelefon):
vårdx3
(utan mellanslag, med svenskt "å")
- - -
Om du inte vet hur du laddar ner:
A1. om iPhone: Öppna programmet "App Store",
A2. om Android: Öppna programmet "Google Play"
B. Sök efter: vårdx3
C. Ladda ner appen/programmet
- - -


2. Starta appen vårdx3


3. När den frågar efter "vårdgivarkod/system" anger du med små bokstäver:
stureby.


4. Logga in med Bank-ID


5. Bekräfta mötet i appen
(i vissa fall är denna fråga ej aktuell)


6. Se till att du inför mötet har en plats att tala ostört på samt med en god internetuppkoppling.
Ha helst hörlurar till hands även om du inte tänkt använda dom då det ibland kan bli rundgång
på ljudet utan hörlurar.


———————


Efter videomötet får du en räkning på 200 kr om du inte har uppnått högkostnadsskydd.
Du kan tyvärr inte kontakta oss via appen, för det hänvisar vi till 1177.se eller telefonsamtal.