Praktikertjänst24

Påbörja din kontakt med oss när du vill genom Praktikertjänst24!

 

Så här funkar det

För att förnya recept, få hjälp med bedömning, boka/avboka tid eller ha videobesök behöver du logga in i vår tjänst Praktikertjänst24.

  1. Logga in med BankID, fyll i ditt telefonnummer och välj för vem besöket gäller.
  2. Välj Kontaktorsak, tex Receptförnyelse, Boka om eller om du har något symptom.
    Du får svara på frågor om din sökorsak. Det tar bara några minuter.
  3. Vi kontaktar dig
    Vi läser igenom dina svar och tar sedan kontakt när tjänsten är bemannad: 08.00-15.00 på vardagar.
  4. Chatta
    I chattsamtalet får du medicinsk bedömning, råd och de recept som du behöver.
  5. Videobesök
    Ibland önskar vi fortsätta besöket med hjälp av video, du får då testa videoutrustningen på mobilen/datorn och sedan godkänna videobesöket. Ett sådant besök räknas som ett vanligt, fysiskt besök på mottagningen och kostar enligt Region Norrbotten 300kr. Högkostnadsskydd gäller såklart.
  6. Mer hjälp på vår mottagning
    Om du behöver fysisk undersökning eller provtagning bokas en tid på mottagningen, på samma sätt som vid kontakt över telefon.

Klicka här för att starta kontakt med Praktikertjänst24

Vad krävs för att ta kontakt?

Allt du behöver är internetuppkoppling och Bank-ID. Du som vårdnadshavare kan även söka för ditt barn från det att barnet fyllt 1 år.

Observera att denna tjänst vänder sig till mottagningens listade patienter.  

Vad kostar det?

Chatten är gratis. Besök som resulterar i videokonsultation kostar som ett vanligt läkarbesök hos vårdcentralen: 300 kr vid videosamtal med läkare och annan legitimerad vårdpersonal. Ytterligare information finner ni under Kostnad och betalning.