Vad ska jag göra när tekniken inte fungerar?

Vid frågor av ren teknisk karaktär är du välkommen att kontakta Mitt PTJs tekniska support. Notera att du endast kan få hjälp med tekniska frågor. Vid övriga frågor ber vi dig att vända dig direkt till din vårdcentral.

Vad kan du få hjälp med från teknisk support?

  • Mitt BankID fungerar inte?
  • Jag kommer inte in i tjänsten?
  • Det verkar vara något tekniskt strul med tjänsten?
  • Jag kan inte ladda upp en bild?

Vilka steg man kan testa innan man ringer supporten

  • Starta om ditt BankId och försök logga in igen.
  • Testa om ditt BankID funkar i en annan tjänst, om inte kontakta din bank.
  • Starta om datorn alternativt din webbläsare.

Vad kan du inte få hjälp med via teknisk support?

  • Vi kan inte hjälpa dig med några vårdrelaterade ärenden, då vänder du dig direkt till din vårdcentral via Mitt PTJ eller per telefon.
  • Du kan inte boka, av- eller omboka ditt besök via vår tekniska support. Detta gör du enklast direkt i Mitt PTJ eller genom att ringa till din vårdcentral.
  • Vi kan inte hjälpa dig att förnya recept.

Om du inte har fått svar på dina tekniska frågor ovan hjälper vi dig gärna. Du når vår tekniska support på telefon 010-128 00 10.