Hur fungerar tjänsten?

Hur kommunicerar jag med vårdcentralen?

Du har kontakt med oss via en chatt på din mobil, dator eller surfplatta. Ta den tid du behöver för att svara på frågorna.

Besöket avslutas när du fått den hjälp du behöver.

Varför måste jag svara på så många frågor?
Precis som vid ett vanligt besök behöver vi få grundlig information om hur du mår för att kunna göra rätt bedömning av ditt hälsotillstånd. Du kommer att få de frågor som är relevanta inför provtagningen..

Kan jag få hjälp när som helst på dygnet?
Du kan påbörja din kontakt med oss och ge svar på de förberedande frågorna när som helst under dygnets alla timmar. Tjänsten är bemannad vardagar kl. 08.00-17.00 och vår personal kommer återkomma till dig så fort som möjligt. Svarstiden är vanligtvis inom ett dygn under tjänstens bemanning.

Upplever du en allvarlig försämring och inte får kontakt med din läkare ring 1177. Vid livshotande tillstånd ring 112.