Påbörja din kontakt med oss när du vill genom Mitt PTJ!

Vår personal på Eira svarar dig så fort som möjligt. Välkommen!

Ladda ner Mitt PTJ-appen

Vi finns här när du behöver oss.

Öppna Mitt PTJ-appen på mobil eller platta.

Så här funkar det i appen:

  1. Välj hälsocentral
  2. Logga in med BankID
  3. Svara på frågor
  4. Nu kan du chatta, skicka ett foto eller prata över videolänk.

Så här funkar det på datorn:

  1. Beskriv varför du önskar kontakt
    Först får du svara på frågor om din sökorsak. Det tar bara några minuter.
  2. Vi kontaktar dig
    Vi läser igenom dina svar och tar sedan kontakt så fort som möjligt. Vi prioriterar ärenden utefter sökorsak och ibland kan du behöva vänta lite längre på svar. Vår målsättning är att svara dig så snart som möjligt under samma dag som du skriver in, men vi kan inte garantera svar samma dag, särskilt om du söker in sent på eftermiddagen. Tjänsten är enbart bemannad på vardagar. Vi bevakar denna tjänst på samma sätt som vår telefonrådgivning och du blir inte bortglömd, du behöver inte ringa om vi dröjer med svar, vi återkommer så snart som möjligt.
  3. Chatta
    I chattsamtalet får du medicinsk bedömning, råd och de recept som du behöver.
  4. Mer hjälp på vår mottagning
    Om du behöver fysisk undersökning eller provtagning bokas en tid på mottagningen, på samma sätt som vid kontakt över telefon.

Vad krävs för att ta kontakt?

Allt du behöver är internetuppkoppling och Bank-ID. Du som vårdnadshavare kan även söka för ditt barn från det att barnet fyllt 6 månader. Observera att denna tjänst vänder sig till mottagningens listade patienter.