Påbörja din kontakt med oss när du vill genom Mitt PTJ!

Mitt PTJ är en säker och tillgänglig kontakt med oss på Eira Hälsocentral. Här kan du få rådgivning, boka en tid eller förnya dina recept. Vi bemannar tjänsten under våra ordinarie öppettider. Välkommen!

Så här gör du

  1. Ladda ner appen eller logga in via din webläsare
  2. Logga in med BankID
  3. Beskriv varför du önskar kontakt
    Svara på ett antal frågor om ditt ärende. Det tar bara några minuter.
  4. Vi läser dina svar och kontaktar dig
    Svaren är ett underlag för vår bedömning och prioritering av ditt ärende. Vi svarar dig under våra öppettider för tjänsten.
  5. Chatta med oss
    När vi svarar får du ett sms med en länk. Du når svaret via länken eller genom appen. Du loggar in och kan chatta med oss. Vid behov kan vi växla över till videosamtal.


Tjänsten är enbart bemannad på vardagar. Vi läser igenom dina svar och tar sedan kontakt så fort som möjligt. Vi prioriterar ärenden utefter sökorsak och ibland kan du behöva vänta lite längre på svar. Vår målsättning är att svara dig så snart som möjligt. Vi kan dock inte garantera svar samma dag, inkomna ärenden efter kl 16 kan komma att behandlas kommande vardag. 

Vi bevakar denna tjänst på samma sätt som vår telefonrådgivning och du blir inte bortglömd. Du behöver inte ringa om vi dröjer med svar, vi återkommer så snart som möjligt.

Om du behöver fysisk undersökning eller provtagning så bokas en tid på mottagningen, på samma sätt som vid kontakt över telefon.


Vad krävs för att ta kontakt?
Allt du behöver är internetuppkoppling och Bank-ID. Du som vårdnadshavare kan även söka för ditt barn från det att barnet fyllt 6 månader. Observera att denna tjänst vänder sig till mottagningens listade patienter.

Vanliga frågor och svar

Här hittar du svar på vanliga frågor om Mitt PTJ.
Hittar du inte det du letar efter? Kontakta oss på telefon. 

Svar på vanliga frågor