Påbörja din kontakt med oss genom Mitt PTJ!

Våra läkare, fysioterapeuter, arbetsterapeuter och sköterskor är online vardagar och ärenden besvaras mellan 08:00-16:00. Välkommen!

 

Förändring i Mitt PTJ!

För ett snabbare omhändertagande har vi nu ändrade öppettider för vår digitala tjänst, ärenden kan nu skickas in under nedanstående tider:

  • Helgfria måndagar - torsdagar kl 06.00 - 17.00
  • Helgfria fredagar kl 06.00 - 12.00
  • Övrig tid är tjänsten stängd för nya ärenden. 

Under övrigt kan du endast förnya recept. För övriga frågor hänvisar vi till vår telefon alternativt 1177.se

Så här funkar det i appen:

  1. Välj vårdcentral
  2. Logga in med BankID
  3. Svara på frågor
  4. Nu kan du chatta, skicka ett foto eller prata över videolänk.

Så här funkar det på datorn:

  1. Beskriv varför du önskar kontakt
    Först får du svara på frågor om din sökorsak. Det tar bara några minuter.
  2. Vi kontaktar dig
    Vi läser igenom dina svar och tar sedan kontakt när tjänsten är bemannad: 08.00-16.00 på helgfria vardagar.
  3. Chatta
    I chattsamtalet får du medicinsk bedömning, råd och de recept som du behöver.
  4. Mer hjälp på vår mottagning
    Om du behöver fysisk undersökning eller provtagning bokas en tid på mottagningen, på samma sätt som vid kontakt över telefon.

 

Vad krävs för att ta kontakt?

Allt du behöver är internetuppkoppling och Bank-ID. Du som vårdnadshavare kan även söka för ditt barn från det att barnet fyllt 6 månader. Observera att denna tjänst vänder sig till mottagningens listade patienter.

Vad kostar det?

Patientavgift tas ut på distanskontakt (via chatt eller video) med läkare, arbetsterapeut, fysioterapeut - 160 kronor och sjuksköterska 40 kronor, där innehållet motsvarar en medicinsk bedömning. 

Ytterligare information finner ni under Kostnad och betalning. (chatt via Mitt PTJ samt telefonsamtal)