Påbörja din kontakt med Vårdcentralen Norra hamn när du vill genom Mitt PTJ!

Vi är online vardagar mellan 08:00-15:00, övriga varierande tid under veckan. För de flesta ärenden kommer du i kontakt med en sjuksköterska, men vissa specifika sökorsaker sorteras direkt till tex fysio, MVC, BVC osv.  Välkommen!

 

Under övrigt kan du endast förnya recept. För övriga frågor hänvisar vi till vår telefon alternativt 1177.se

Så här funkar det i appen:

  1. Välj vårdcentral
  2. Logga in med BankID
  3. Svara på frågor
  4. Nu kan du chatta, skicka ett foto eller prata över videolänk.

Så här funkar det på datorn:

  1. Beskriv varför du önskar kontakt
    Först får du svara på frågor om din sökorsak. Det tar bara några minuter.
  2. Vi kontaktar dig
    Vi läser igenom dina svar och tar sedan kontakt när tjänsten är bemannad: 08.00-15.00 på vardagar.
  3. Chatta
    I chattsamtalet får du jälp med ditt ärende, ganska ofta stälelr vi kompletterande frågor..
  4. Mer hjälp på vår mottagning
    Om du behöver fysisk undersökning eller provtagning bokas en tid på mottagningen, på samma sätt som vid kontakt över telefon.

 

Vad krävs för att ta kontakt?

Allt du behöver är internetuppkoppling och Bank-ID. Du som vårdnadshavare kan även söka för ditt barn. Observera att denna tjänst vänder sig till mottagningens listade patienter.

Vad kostar det?

Besök som resulterar i ett fullföljt besök via  video kostar som ett vanligt läkarbesök hos vårdcentralen: 300 kr. Ytterligare information finner ni under Kostnad och betalning.