Sök vård i vår app

Chatta med oss på vårdcentralen, du kan till exempel få rådgivning, boka en tid eller förnya dina recept. Du kan starta ditt ärende mellan 17 - 22:00. Vi bemannar tjänsten och kommer att svara dig under våra ordinarie öppettider. Välkommen!

Nya öppettider för att starta ärenden i MittPTJ

Från 2025-07-01 ändrar vi våra öppettider för nya ärenden i vår app. Nu kan du starta ditt ärende mellan 17 - 22.00 för att du ska kunna kontakta oss i ärenden som inte är akuta när du inte kan nå oss på telefon.

Exempel på ärenden som passar att kontakta oss om i vår app:

  • förrnya recept
  • be om kontakt för icke akuta ärenden eller återbesök
  • frågor om pågående behandling
  • icke brådskande råd.

Observera! Chatten är inte bemannad på kvällstid. Vi svarar dig under våra öppettider, senast inom 3 arbetsdagar, men oftast mycket snabbare!

Har du ett ärende som inte kan vänta - ring oss under dagtid istället.

Vi hoppas att detta nya upplägg ger dig större möjlighet att nå oss när det passar dig, samtidigt som vi kan använda våra resurser på bästa sätt.

Tack för att du hjälper oss att göra vården mer tillgänglig!

 

Så här gör du

  1. Ladda ner appen
  2. Leta upp vår mottagning
  3. Logga in med BankID
  4. Beskriv varför du önskar kontakt
    Svara på ett antal frågor om ditt ärende. Det tar bara några minuter.
  5. Vi läser dina svar och kontaktar dig
    Svaren är ett underlag för vår bedömning och prioritering av ditt ärende. Vi svarar dig under våra öppettider för tjänsten.
  6. Chatta med oss
    När vi svarar får du ett sms med en länk. Du når svaret via länken eller genom appen. Du loggar in och kan chatta med oss. Vid behov kan vi växla över till videosamtal.

Vanliga frågor och svar

Här hittar du svar på vanliga frågor om vår app.
Hittar du inte det du letar efter? Kontakta oss på telefon. 

Svar på vanliga frågor