Välkommen att kontakta oss genom Mitt PTJ!

Här kan du få kontakt med sköterska, läkare, samtalsteam, rehab, BVC eller sekreterare utan att vänta på kontakt i telefon. Vi kan hjälpa dig med en första kontakt i alla ärenden och lotsa dig vidare till ett besök om det är det bästa i ditt fall. 

Tjänsten är öppen för påbörjande av nya ärenden under helgfri måndag-fredag 06:00-11:00. Vi hanterar ditt ärende 8:00-15:00. Var redo att besvara våra meddelanden under den tiden. Får vi ingen återkoppling, behöver vi avsluta ärendet så att vi kan hjälpa andra.

 

Så här funkar det i appen:

  1. Välj vårdcentral
  2. Logga in med BankID
  3. Svara på frågor
  4. Nu kan du chatta, skicka ett foto eller prata över videolänk.
  5. Då chatten är avslutad debiteras du för kontakten genom faktura hem på posten.

Så här funkar det på datorn:

  1. Beskriv varför du önskar kontakt
    Först får du svara på frågor om din sökorsak. Det tar bara några minuter.
  2. Vi kontaktar dig
    Vi läser igenom dina svar och tar sedan kontakt när tjänsten är bemannad: 08.00-15.00 på vardagar. 
  3. Chatta
    I chattsamtalet får du medicinsk bedömning, råd och de recept som du behöver.
  4. Mer hjälp på vår mottagning
    Om du behöver fysisk undersökning eller provtagning bokas en tid på mottagningen, på samma sätt som vid kontakt över telefon.

 

Vad krävs för att ta kontakt?

Allt du behöver är internetuppkoppling och Bank-ID. Du som vårdnadshavare kan även söka för ditt barn. Observera att denna tjänst vänder sig till mottagningens listade patienter.

Vad kostar det?

Besök som resulterar i ett fullföljt läkar-, psykolog- eller sjukgymnastbesök via video kostar som ett vanligt motsvarande besök på vårdcentralen. Ytterligare information finner ni under Patientavgifter.