Start

Välkommen till Ekerö Vårdcentral

 

Nu under sommaren behöver vi prioritera vård som inte kan vänta till hösten.
Om du bedömer att dina besvär kan vänta ber vi dig att återkomma efter sommaren så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig då.
Vi förstår att det kan upplevas som frustrerande att inte få hjälp när man önskar den, men i det här läget måste vi prioritera vård som inte kan vänta.

Ekerö Vårdcentral har från och med 2021-10-25 listningsstopp.

Det innebär att vi tyvärr inte kan ta emot nya patienter. Du kan ställa dig eller ditt barn på väntelista för att bli listad på vårdcentralen när listningsstoppet hävs.
För mer information, se 1177.

 

För information om vaccination mot Covid-19, klicka här.

För information om vaccination mot Influensa, klicka här.

 

Kontakta oss via Chatt eller telefon för rådgivning och tidsbokning. Använd gärna Appen MittPTJ som du hittar på Appstore eller Google Play

Vi är en privatdriven vårdcentral, ansluten till Praktikertjänst, som arbetar på uppdrag av Region Stockholm. Vår mottagning ligger centralt vid Ekerö centrum. Verksamhetschef är Magnus Edlund.


Från 1 april 2022 är är patientavgiften för besök på vårdcentralen är 250 kr oavsett vårdgivare

Fördelar med digital kontakt:

 

  1.  Du behöver inte vänta på att bli uppringd
    Du kan kommunicera med oss när det passar dig – dygnet runt. Vi strävar efter att svara dig så fort vi kan under tjänstens öppettider.

    Chatten är asynkron, vilket innebär att du inte behöver vänta kvar på svar, du får ett sms när vi svarat dig. När du valt från en lista med kontaktormer du får svara på ett formulär som ligger till grund för läkare och sköterskas bedömning.

  2. Kortare tid till läkarbedömning.
    Du får direktkontakt med din husläkare som har daglig digital tid, vilket innebär att du, oftast, samma dag får en bedömning av ditt ärende. Om fysiskt besök krävs kan vi ordna med förberedande undersökningar som blodprov, blodtryck, EKG eller annat som underlättar och gör det fysiska besöket mer effektivt.

  3. Enklare ärenden kan hanteras helt digitalt och kräver inget fysiskt besök.
    Exempelvis uppföljningar av provsvar, frågor kring pågående ärenden, viss remisshantering och hänvisning vidare när annan vårdgivare är mer relevant. Det kan också handla om årskontroller av kroniska sjukdomar där medicinering fungerar bra och du som patient inte har behov av fysiskt besök.

  4. Ärenden som bedöms som akuta bedöms direkt av jourläkare, och om så krävs kan ett fysiskt besök bokas in samma dag.