Bra att veta

Hur gör jag för att boka ett besök?

För både akuta och ickeakuta ärenden bokar du tid via vår telefonrådgivning. Du ringer 031-810900. (Telefonsystemet öppnar kl 07:30.) Någon av våra sköterskor ringer sedan upp dig för rådgivning och tidbokning. Du kan också kontakta oss för tidbokning via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Vid vissa typer av besvär erbjuder vi drop-in, se information om detta här

Hur avbokar jag mitt besök?

Du ringer 031-810900 och följer anvisningarna för att lämna ett meddelande. Tänk på att du måste avboka din tid senast dagen före ett planerat besök, annars debiteras du en kostnad för uteblivet besök. Detta gäller även avgiftsfria besök, t ex om du har frikort, är > 85 år eller för barn < 20 år. Observera att du inte kan lämna andra meddelande på denna telefonsvarare. Vi ringer inte tillbaka för ombokning av tid, utan hänvisar till ordinare rutin för bokning av ny tid. 

Hur gör jag när vårdcentralen är stängd?

Vårdcentralen har öppet helgfria vardagar 08:00-17:00. Vid akut påkomna besvär, som inte kan vänta till nästa vardag, hänvisar vi till Alléjouren.

Har ni tystnadsplikt?

Alla våra medarbetare och studenter lyder under hälso- och sjukvårdslagen och har tystnadsplikt. Det du berättar här används endast för din vård och skrivs in i journalen. Informationen delges dem som är delaktiga i din vård. Vi garanterar att uppgifterna inte lämnas vidare till obehörig tredje part.